idea

„Skleněné peklo“ (2015) Arnika zvolila pro svou kampaň zaměřenou proti obludným stavbám v Praze název "Skleněné peklo". Odtud už vedla celkem krátká cesta k těmto sloganům a samolepkám v apokalyptickém duchu. K samolepkám patří i dvoumetrový poster s otvorem na prostrčení hlavy a omyvatelnou bublinou, na kterou je možné psát vzkazy politikům.

„Vykukové“ (2013) Arnika chtěla vydat sérii pohlednic na podporu alejí. Úkol zněl: "dostat do alejí lidi". Jenže fotografie šťastných, usmívajících se jedinců na procházce v aleji, to by byl asi kýč. Po řadě pokusů (viz níže) se ukázal jako nejlepší nápad, že lidé budou jen vykukovat zpoza stromů a pozornost se tak rozdělí mezi alej a model. Fotili jsme většinou neznámé, ale zajímavé osoby, a každá fotka měla své kouzlo a tajemství. Autorem prvního snímku je MARTIN PLOCEK a všech ostatních JAN LOSENICKÝ. Všem našim modelům tímto ještě jednou velmi děkujeme.

„Hlasuj pro svou alej“ (2013) Když už je nápad na světě, vypadá vždycky samozřejmě. "Vykukům" v alejích ovšem předcházelo úporné hledání. Prvotní myšlenkou bylo "dozdobit" modely různými přírodninami, což bylo volně inspirováno fantastickým projektem finské umělkyně Riity Ikonen. Nápad byl nakonec zavržen jako příliš ulítlý. Autorem fotografií je JAN LOSENICKÝ. Děkujeme našemu velmi trpělivému modelu, jehož identita je přísně tajná.

HappyEat (2013) Dva nápady na billboard (pro firmu prodávající zdravé klíčky), které nepadly na úrodnou půdu.

„B.E.M.“ (2010) Série samolepek pro Arniku. (B.E.M. = Bug-Eyed Monster, "příšera s broučíma očima".) Prahu tehdy opanovali mimozemšťané a bez varování začali na dohled od Pražského hradu hloubit obří tunel. Nikdo je nezastavil… Nikdo neměl ani tušení, co se to vlastně děje… Pět komiksových kreslířů ztvárnilo každý po svém a bez nároku na honorář tuto dramatickou situaci. Patří jim velký dík. Pokud jde o tunel, ukázal se být mimozemským vysavačem českých korun a od té doby jich v něm zmizelo několik desítek miliard…

„Praha – město pro život“ (2010) Série samolepek pro Arniku.

Pozvánka & vstupenka (2006) Arnika slavila výročí pět let od založení a byl tu požadavek vymyslet něco epesního. Jelikož má Arnika za své motto slova lakotského náčelníka Stojícího Medvěda, napadlo mě, že bychom mohli několik členů vyfotit pomalovaných jako indiáni. (foto: Ondřej Petrlík)